Szent Grál
1-rész
Bevezető
A Szabadságtanítások
fejezeteinek bemutatása mellett azt gondoltam, hogy érdemes olykor-olykor olyan
történeteket és információkat is megosztani veletek, melyek bemutatják azt is,
hogy kiknek volt a feladata a történelem során a Szabadság Tanításainak
védelme.
Néhány dolog
talán hihetetlennek tűnik majd. Éppen ezért kérem minden kedves Kutatótársamat
és Olvasómat, hogy az elkövetkezendő fejezeteket inkább olyan epizódoknak fogjátok
fel, ahol nem feltétlenül az állítások bizonyítása a cél, hanem hogy egyszerűen
elhangozzanak végre ezek a kijelentések.
Ezek a
fejezetek talán bonyolultak lehetnek majd néhány olvasó számára - mint ahogyan
nekem is azok voltak a francia nevek, és talán a ma már valóban kevés információt
hordozó ismeretlen történelmi személyek miatt is, de mégis fontosnak találtam
valamennyi különleges történelmi személyt, hiszen hozzátartoznak ahhoz, hogy
egy konkrét történetben, konkrét szereplőkhöz tudjuk kötni az eseményeket.
Sajnos nem
állíthatom magamról, hogy a templomos lovagok teljes történetét minden
részletében ismerném. Azt sem, hogy máris valamennyi spirituális tanításuk
birtokában lennék. Hiszen még mindig marad bőven elegendő hely a kutatásra a
rend történetében, és a szellemiségük feltárására is - úgy a regionális
szinteken, mint egy mindent átfogó globális megközelítésben.
Különösen
fájdalmas számomra elfogadni ebben a kontextusban azt is, hogy valószínűleg a
XVI. században a Vatikánban a szigorúan őrzött „Templomos-Archív” nyomtalanul
eltűnt, és ezáltal még a legtöbb egyházi személy számára is hozzáférhetetlenné
vált. Így van ez, amikor az okkultizmus képviselői hatalmi harcokba
bocsátkoznak, és elfelejtik az emberiséget rasszista és érdekkülönbségek nélkül
szolgálni.
Titkos kéziratok
Az ősi
tanítások arról szólnak, hogy titkos kéziratok léteznek, gondosan elrejtve a
tömegek elől. Sajnos alig néhány ember láthatta eddig őket. Szinte mindig
létezett néhány különleges képességű ember a történelem folyamán, akik
emlékezni képesek a régi tudásra, és élnek ilyen emberek ma is, akik képesek az
asztrális fényben látni, vagy a szívük végtelenségében megérezni az
összefüggéseket akár mindenféle tanító vagy mester nélkül is. Ez így van. Ez az
út a megvilágosodás felé, de ez egy nagyon veszélyes vállalkozás, hiszen a
babonás társadalom mindig bizalmatlan volt az ilyen különleges emberekkel
kapcsolatban. Gyakran végezték máglyán vagy kereszten ezek az emberek. Ma
néhányat zárt intézetekben tartanak, vagy börtönökben, vagy gondosan
elkülönítik őket titkos helyekre a társadalomból, ha felismerik a
képességeiket. Azonban a meggyőződésem az, hogy ez az egyetlen lehetséges módja
annak, ami az áhított tudás megszerzését illeti, és ami a szabadság legmagasabb
céljaihoz vezet el minket –, így a megvilágosodásunkhoz is, ha dolgozunk
önmagunkon.
Az eddigi
tapasztalataim és a megérzéseim azt súgják, hogy ezeket a különleges képességeket
mindenki képes kifejleszteni önmagában. Meggyőződésem, hogy az ember
szellemének a teljesen tiszta szabadságban kell léteznie ahhoz, hogy mindezt
feltudja ismerni. Az a szellem, amely szabadságban képes élni, az a
„szentségben létezik”, és gyógyítója lehet önmagának, megszabadítja önmagát, és
sok esetben másokat is valamennyi szenvedéstől és csapástól.
A
megvilágosodott ember a környezetére és az egész bolygóra is közvetlenül
hatással van. Valójában akár egyetlen egy megvilágosodott ember is képes lehet
felemelni és fénnyel megtölteni az emberek szívét az egész bolygón.
Az ember
akkor lesz szabad, ha lerázza magáról a fizikai testének és elméjének
korlátait, és felszabadítja tudatosan a szellemét. Csak a tiszta tudatosság az,
amelyben az elménk és testünk képes felszabadulni, ez az, ami nekünk szól az
ősi Artur-oknak és Templomosoknak a szellemi üzenetében és mindazoknak, akik az
egység törvényét próbálják ma egyénileg, vagy különböző spirituális csoportokban
megérteni.
Az Ősi Templomos Rend Története
A hivatalos
történet szerint az első keresztes hadjárat szervezése az 1095-ös clermonti
zsinaton kezdődött meg, ahol II. Orbán pápa híres november 27-i beszéde után –
melyben Jeruzsálem „felszabadításáról beszélt” – az emberek tömegesen szegődtek
a keresztek alá, hogy megindulhassanak a Szentföldre. 1096 során lovagok, buzgó
szerzetesek és koldusok egyaránt toborzásba fogtak, és – különböző harcértékű –
seregeik élén sorra meg is próbálkoztak Jeruzsálem felszabadításával. Miután
Európa legsűrűbben lakott területei a Németalföldön, Franciaországban és a
Rajna folyó mentén voltak, a keresztesek általában innen indultak el, hogy
aztán Magyarországon és Bizáncon áthaladva, szárazföldi úton jussanak el –
ahogyan akkoriban mondták – a „pogányok földjére”.
Az első
keresztes hadjárat egyetlen komoly hadereje 1096. augusztus 15-én indult meg
Franciaországból a Szentföld felé. Ez volt a – többek között – Godefroy de
Bouillon, Raymond IV de Toulouse, Bohémond de Tarente és Tancrède de Hauteville
vezette keresztény lovagsereg. A lovagsereg keresztülhaladt Kis-Ázsián, majd
Antiochia, Tarzusz és Edessza sikeres ostroma után dél felé indult, hogy elérje
végcélját, Jeruzsálemet.
Godefroy de
Bouillon és lovagjai 1099 júniusában körülzárták a Szent Várost, és alig több
mint egy hónapos ostrom után, július 15-én sikeresen el is foglalták.
Megjegyzés:
A diadal
azonban az utókor számára mégis gyászos emlék maradt, mivel a győztesek úgy
„ünnepeltek”, hogy vérfürdőt rendeztek Jeruzsálem arab és zsidó lakosai között.
Miután az
Egyiptom felől támadó kalifa Askalonnál vereséget szenvedett, a hároméves
keresztes hadjárat hivatalosan véget ért, és a lovagok nagy része visszatért
hazájába. Így a keresztény Európa két évszázadra megvethette a lábát Levante
partvidékén.
A háború
során bebizonyosodott, hogy Bizánc nem képes kiterjeszteni fennhatóságát a
visszahódított területekre, ezért a keresztes vezérek kisebb fejedelemségeket
alapítottak – Tripoli, Antiochia, Edessza és Jeruzsálem központokkal – a
Szentföldön. A legjelentősebb természetesen Jeruzsálem lett, melynek első
vezetője, Godefroy de Bouillon még csak a „Szent Sír ügyvivője” szerény címet
vette fel, de 1100-ben bekövetkező halála után öccse, Baudouin II de Jérusalem
(1100-1118) már királyi koronát kapott.
A szuverén
keresztes államok önálló terjeszkedésbe fogtak a Szentföldön, majd hamarosan
megjelentek az első lovagrendek is, melyek hamarosan ugyancsak kiharcolták
maguknak az önállóságot. Az első keresztes hadjáratot kétszáz éven belül még
nyolc másik követte, melyek váltakozó eredménnyel próbálták megtartani, vagy
visszahódítani Jeruzsálemet és a levantei tengerpartot.
A hivatalos
történet alapján a rend alapító éve sajnos pontosan már nem ismert.
Általánosságban elmondható, hogy 1118 körül Jeruzsálemben kezdődött, amikor
kilenc francia lovag engedélyt kapott Jeruzsálem királyától, Baudouin II de
Jérusalem önálló katonai szervezet alapítására. Az ötlet az volt, hogy
összekapcsolják a lovagságot és a szerzetességet. A keresztes hadjáratokban a
templomosok katonai elit egységek voltak. Baudouin II de Jérusalem átengedte
nekik a palotája keleti szárnyát is, amely Salamon király egykori templomának
közelében állt.
Ekkoriban
„Krisztus és a Salamon-templom „Szegény Lovagjainak Rendje” volt a nevük.
Lakhelyük miatt kezdték a „templom lovagjainak”, vagy egyszerűbben „Templomos
Lovagoknak” hívni őket. (Később látni fogjátok, hogy a hivatalos verzió nem
teljesen fedi a valóságot. Mert a templomos lovagok önmaguknak adták ezt a
nevet és a Szabadság Tanításaihoz van sokkal inkább köze, mint a hivatalos
verzióhoz.)
Az egyház
különösen nagy becsben tartotta a szerveződő templomos rendet, ugyanis annak
reguláját a kor egyik legbefolyásosabb spirituális embere Bernard de Clairvaux
(Szent Bernát) készítette el. II. Ince pápa pedig 1139-ben számos kiváltságban
részesítette a lovagokat.
Vezetőjük
egy francia nemes, Hugues de Payns volt. Közeli kapcsolatot tartottak fenn a
cisztercita szerzetesekkel, akiknek csillagzata együtt emelkedett az övékkel.
Állítólagos feladatuk a Szentföldre érkező zarándokok védelme volt…
A
hivatalosan elfogadott történetben még elmondható a kezdetekről, hogy Hugues de
Payns, a templomosok rendjének alapítója és első nagymestere volt, aki
Payns-ban született feltehetően 1070 körül.
Hugues de Champagne hűbérese volt, és korántsem a legkisebb rangúak
közül való, hiszen az aláírását a trayes-i grófság két fontos iratán is
megtalálhatjuk.
-
Így
kezdődik a templomosok története körülbelül szinte valamennyi hivatalosan
elfogadott szerzőnél.
-
Valójában
azonban egészen más küldetést teljesítettek a templomos lovagok.
Payns
hivatalosan elfogadott életrajzához még itt az elején szeretném kiegészítőként
a következőket hozzá tenni: Payns családi származásáról a hivatalos
történetíróknak már sajnos nem sok minden maradt fenn.
A
templomosokról általánosan elmondható viszont az, hogy semmilyen esemény sem
történt a lovagokkal kapcsolatban véletlenül. Létezett egy dokumentum, ami a
templomosok teljes tevékenységét, történetét és a rend későbbi teljes
feloszlatásával kapcsolatos információkat tartalmazta, amit a „Templomosok
Archívjának” hívtak. Sajnálatosnak, de
szintén nem véletlennek mondható, hogy ez a dokumentum a XVI. században
nyomtalanul eltűnt.
A vezető nemesi családok
hierarchiájában
inkognitóban élő Artur-ok csoportja
A következő
állításomat ma még képtelenség bizonyítani, de Payns családi származása az ősi
Artur-ok titkos csoportjához volt visszavezethető, és ez egészen Gilgames sumér
királyig visszamenően ugyanúgy elmondható a templomosok valamennyi Payns-t
követő 22 nagymesteréről is, mégpedig egészen 1312 március 22-ig a Templomos
Rend feloszlatásáig.
Payns
személyes ismeretségben állt Godefroy de Bouillon-nal, két testvérével és
unokatestvérével, Baudouin du Bourg-ral, Edessza grófjával, aki Baudouin II de
Jérusalem néven Jeruzsálem királya lett…- és ez nem mellékes, hiszen Hugues de
Payns életében végéig élvezte a király támogatását és jóindulatát. 1104-ben vagy
1105-ben Hugues de Champagne kíséretében visszatért Keletre.
A hivatalos
történet egyáltalán nem szól arról, hogy a kilenc lovag között ott volt André
de Montbard, Szent Bernát (Bernard de Clairvaux) nagybátyja is, és arról sem,
hogy 1125-ben egy új lovag csatlakozott hozzájuk: Hugues de Champagne grófja.
Persze arról sem szól a hivatalos történet már, hogy Szent Bernát közel sem
Jeruzsálem védelmének ellátása miatt szorgalmazta a lovagi rend létrehozását,
mint ahogyan az sem véletlen, hogy éppen Salamon templomában szállásolták el
őket.
Hugues de
Champagne 1077-ben született, III. Thibaut (Blois és Champagne grófja) és
Adélaïde de Valois fiaként. Champagne-t 1093-ban kapta hűbérbirtokul. Nem vett
részt az első keresztes hadjáratban, de 1104-ben vagy 1105-ben eljutott a
Szentföldre, ahonnét 1108-ban tért vissza. Visszatérése után kapcsolatba lépett
Étienne Harding (Harding Szent István) cisztercita apáttal. A szent apát ettől
az időtől kezdve egész kolostorát a héber szent szövegeknek aprólékos vizsgálatára
állította, annak ellenére, hogy rendje inkább kontemplatív, mintsem tudós rend
volt.
1114-ben
Hugues de Champagne rövidebb időt ismét a Szentföldön tölt; visszatérésekor,
1115-ben újra kapcsolatba lép Étienne Harding-gal, ezúttal azért, hogy a bar-sur-aube-i
erdőben kolostoralapítás céljából a cisztercitáknak adományozzon egy
\"Vallée de l'absinthe\" néven ismert területet. Stephen Harding egy
fiatal szerzetest bíz meg az alapítvány vezetésével: Bernard de Fontaine-t, aki
tizenkét gondosan kiválasztott szerzetessel a kijelölt helyen létrehozta a
clairvaux-i apátságot.
1125-ben
Hugues de Champagne feladja családját, lemond grófi birtokáról és követi a
kilenc lovagot a Salamon templomának helyén álló házukba. Na de nem azért, hogy
az utakat őrizze a muzulmán bandák támadásával szemben a társaival! Hanem amit
a gróf tesz az azzal a munkával függ össze, amit a kilenc jeruzsálemi lovag
valójában végzett, vagyis az Artur-ok aktuális információi alapján a Szent Grál
keresése volt a cél, valamint a Grált a „Szentföldről” Európába szállítani, és
biztonságba helyezni.
A fő irányítója az eseményeknek az
inkognitóban élő: Clairvaux-i Szent Bernát volt.
Clairvaux-i
Szent Bernát 1090-ben született, Dijontól nem messze, a fontaine-i kastélyban.
Apja Tescelin, anyja Aleth de Montbard, a burgundiai hercegi család
leszármazottja. Tanulmányait Chatillon-sur-Seine-ben, a Saint-Vorles templomban
végezte. Nagy hatalma volt az emberek felett. Stephen Harding apátsága alatt
lépett be Clairvaux-ba a bar-sur-aube-i erdőben, s ettől kezdve magához ragadta
a Nyugat irányítását. Keményen megfed királyokat, pápákat, püspököket, hatalmas
hűbérurakat - és mindenki engedelmeskedik ennek a törékeny testű, beteges,
alázatos és rettenetes szerzetesnek. Pápák, királyok, püspökök és főpapok,
Clunytól Saint-Denis-ig térdet hajtva tisztelegnek előtte.
Szent Bernát
hívta tehát életre a templomos rendet, ő bízta meg őket a titkos küldetésre, ő
tanította a rend tagjait. E tanítás alatt a küldetésük mindvégig titkos maradt,
de mindkettő az Artur-ok által összefüggésbe hozható történelmi tényekben
gyökerezett. A kilenc lovag közül legalább kettő nagyon közel állt Szent
Bernáthoz, de mindegyikük az Artur-ok titkosan működő csoportjából való volt.
Egyikük Hugues de Payns volt, akit már régóta jól ismert, mint szomszédját és a
champagne-i gróf seregének tisztjét; a másik tulajdon nagybátyja, a
feltételezhetően szintén cisztercita André de Montbard volt. A küldetésüket még
IV. Eustach- tól kapták a lovagok, aki Boulogne grófja volt az idősebb fia Anglia
királyának így egyben Anglia trónörököse is a Blois házából, és a kis csapat
szépen tovább gyarapodott a majdani jeruzsálemi király II. Baldwin Le Bourg
kíséretét alkotó lovagokkal.
Artur-ok
Az
Alderaaniak megjelenése a bolygonkon Krisztus előtti -3565 éve volt. Az
Alderaanok az Epsilon Eridani (10,5 fényévre a Földtől) naprendszer második
bolygójáról az Erisant-ról érkeztek. Az Alderaan-ok, valamint az általuk
létrehozott Anunnaki flotta háborúja a 607 évvel később érkező Dragonok
(Sárkányok) ellen, Krisztus előtt 3151-ben volt, melynek során az Alderaan és
Anunnaki hadsereg nagy veszteségek árán, de győzedelmeskedett.
(Erről a háborúról bővebben inkább
egy külön fejezetben írnék.)
Az Artur-okat
Gilgames ötödik sumér király alapította meg. Az Artur-ok a Dragon-ok (Sárkányok),
földi tevékenységei ellen esküdtek fel, és akik az emberiség tanítását és a
Szent Grál védelmezését látták a fő feladatuknak.
(Sárkányok, egy földönkívüli
reptilián faj, akik a Földet 607 évvel az Alderaaniak érkezése után támadták meg,
és a Tau Ceti (11,9 fényévre a Földtől) naprendszerből érkeztek és a Hades nevű
bolygó volt az őshazájuk.)
Az ősi
„Artur-ok” alapítói és a tagjai mind Anunnakik - 2/3 részben Anunnák (Alderaaniak)
és 1/3 részben emberek - voltak, akiket az Anunnák illetve az Alderaaniak
fejlesztettek ki (génmanipulációs technikákkal). Az Alderaaniak voltak a Sumér
birodalom létrehozói és vezetői. Ezeket
az ősi Artur-okat talán ma úgy lehetne elképzelni, mint amit a titkos hadseregek
tesznek a sötét programokban, amikor a társadalomból kiválasztanak
többé-kevésbé önkénteseket, és genetikailag módosított szuper katonákat
faragnak belőlük.
Az Anunnakik magasak voltak, emberfeletti erővel és mentálisan is szuper képességek birtokában voltak. Ezen kívül emberfeletti szuper intelligenciával rendelkeztek és valamennyiük a megvilágosodás állapotát kapták az Alderaaniaktól ajándékba. Képességeik az idő múltával a vérvonaluk tisztátlansága miatt elfelejtődtek, bár igyekeztek vigyázni rá, de nem sikerült és így a képességeik generációkról-generációra csökkentek. Gilgames király már 224 évvel a háború után született, és Gilgames is veszített már a képességeiből ahhoz képest, amikre az Anunnakik a háború idején a Dragonok ellen képesek voltak. Például nem tudta a tudatával már irányítani az alderaani repülőszerkezeteket.
Gilgames
király egy megvilágosodott (Illuminátus) titkos társaságot alapított, akik
Artur-oknak nevezték magukat, ahol a sumér Ar-ban Ara = "dicsőség"
rövid formája, Tur „születik” -ket jelent, tu = „született” (múltidőben) és uru
= őrségből-t jelenti. Így az "Artur" azt jelenti, hogy "a
dicsőség őrzésére született". Ők a „másokat szolgáló” fejlődési minőséget
szerették volna megtapasztalni.
A Sárkányok,
miután elvesztették a háborút az Alderaaniak és az Anunnakik ellen, Közép-és
Dél Amerika területén a föld üregeibe húzódtak és többségük sztázis állapotába
helyezte magát. Egy vezető és néhány sárkány azonban mindig ébren van. A Sárkányok túlélői idővel megtévesztettek és
maguk mellé állítottak néhány Anunnakit. A megvilágosodottak negatív csoportja
tehát szintén Anunnakikból áll. Megvilágosodottan voltak ugyan, de szabad
akaratukból a vagyonszerzés, a hatalom és a pszichológiai erő reményében, amit
a Sárkányoktól tanultak meg, a „Kígyók-Testvériségének” és csoportjainak vezéreivé
lettek.
Az első
Anunnaki, aki átállt a Sárkányok oldalára és a „Kígyók Testvériségét”
megalapította, az ókori mezopotámiai akkád–amorita városának feje, Babilon
Királya volt. Itt az Illuminátus
kifejezés ugyanazt jelenti, mint máskor: „Megvilágosodott”, csak ebben az
esetben ezek a megvilágosodott katonák, kizárólag az „önmagukat szolgáló”
fejlődési minőséget kívánták a jövőben megtapasztalni. Nem véletlenül áll ez a prófétikus
mondat Babilonról a Bibliában: „ez ama nagy város, amelynek királysága van a
föld királyain”.
(Erről a
témáról hamarosan a következő fejezetekben lesz még szó részletesen.)
„Amikor
eljön az idő, hogy az ember meggyújtja önmagában a szellemi élet szikráját,
valamint képes lesz a fizikai létezésének természetét megérteni, és önmagában
felismeri a felemelkedés lehetőségét, akkor a Szent Szellem hatja át az ember
szellemét és elérkezik számára a spirituális felemelkedés ideje.” (Rudolf
Steiner)
Hamarosan
folytatom ZI.U.SUD.RA
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése