A Szabadság Tanításai: Az Egység
Törvénye
Harmadik rész
A második
rész utolsó gondolata volt:
„Amikor
egy bárány elválik a nyájtól - ahogy a Biblia mondja -, akkor elveszett juhnak
tekintik, és nem olyan juhnak, amely úgy döntött, hogy a saját akaratából
cselekszik.”
Harmadik
rész:
A juh és a
pásztor nem kommunikál egymással közvetlenül, és az sem feltételezhető, hogy egy
kölcsönös tiszteleten és szereteten alapuló kommunikáció szándékában állna a
legtöbb pásztornak. Jelenleg a juhok nem tehetnek fel kérdéseket a pásztornak,
és ő sem kötelezhető bármilyen információt is megadni a számukra. Ha azonban a
pásztor kommunikálna a juhaival, és mesélne nekik az élet szép dolgairól, akkor
minden bizonnyal sokkal több juh keresné a szabadságát. Ekkor azonban a pásztor
gazdasági erőforrásai jelentősen csökkennének.
Érdemes
magunkban feltenni azt a kérdést is, hogy vajon milyen Isten az, aki az állatok
áldozatát követeli. Vajon ilyen szerető Isten az, aki a Mindenséget és minden
létezőt teremtett?
Fájdalmas,
amikor ilyen üzeneteket és hasonló ellentmondásokat fedezünk fel bizonyos
vallásokban. Ugyanakkor mindenki a szívében érzi, hogy képes-e rezonálni az
ilyen tanításokkal, vallásokkal és Isten képpel vagy sem.
Megfigyelhető
a vallás történelmünkben az is, hogy kivétel nélkül minden vallási tanítás
folyamatosan átalakult olyan tanokká, amelyek úgymond; „vegyes” utakat
kínálnak. Ez nem azt jelenti, hogy a követőiknek szükségszerűen el kellene
utasítaniuk őket. Azonban azt gondolom, hogy érdemes ébernek lennünk, ha olyan
dolgokat fedezünk fel, amelyek nem tartoznak oda, hogy kiszabaduljunk az ott
elhelyezett csapdákból.
Ahhoz, hogy
megértsük, jó -e nekünk egy törvény vagy sem, meg kell vizsgálnunk, mi
történik, ha a tiszta formájában alkalmazzák.
Az „Egység Törvényének” alkalmazása embertársainkra nézve azt jelentené, hogy egyetlen
személyt vagy csoportot sem különböztetnénk meg egymástól más törvényekkel. Ez
azt jelenti, hogy senki sem fontosabb a teremtésben a másiknál, vagyis senki se
érezze magát kevésbé fontosnak, mint egy másik létező élet. Függetlenül a
tudástól, a tehetségtől, a készségektől és az ember jellemének „jóságától”. Ez
nem jelenti azt, hogy mindenki minden területen azonos döntéseket hozhat. Hiszen
bárki válhat szakértővé egy területen, ha a megfelelő készségeket kifejleszti
önmagában. Akkor alkalmazhatja az életben a tanultakat, és megtaníthat másokat
is erre. Ez nem teszi őt fontosabbá a társadalom többi tagjánál, és nem
indokolja, hogy cserébe több anyagi javat vagy szociális juttatást kapjon.
A
történelmünkből ismert civilizációk - valamint a mai társadalmi rend számára is
jellemző, hogy felmérik, hogy egyes embereket hogyan helyezzenek előtérbe
másokkal szemben. Az „egyenlőséget” ma is úgy értelmezik a társadalmunkban,
hogy mindenkinek ugyanolyan lehetőségei vannak részt venni a túlélésért
folytatott küzdelemben. A kialakított struktúrák pedig ezt attól teszik függővé,
hogy a felépített rendszer hogyan értékeli a munkát és az ember származását
vagy az ember egyéb jellemzőit, ezután pedig a szisztéma eldönti mennyi pénzt
vagy jutalmat kaphat érte.
Szinte az
összes ismert kultúrában és társadalmi szervezetben a Földön, az emberek
különböző csoportokban és igazságtalan megosztottságban, valamint azoknak a
különböző formáiban léteznek.
A fentiek
alapján tehát egyértelműen láthatóvá válik, hogy azokban a kultúrákban és csoportokban,
amelyekben bizonyos embereket fontosabbnak és jelentősebbeknek minősítenek a
másiknál, nyilvánvalóan nem az „Egység Törvényei szerint” élnek.
A bolygónkon
számtalan példáját láthatjuk az úgynevezett elitizmus kialakulására, vagy a
társadalom felosztására; így a különböző gazdasági rétegekre, például a munkásokra,
a középosztályra és az elitekre. Ebben a modellben sok ember energiáját és
munkáját használják fel egy másik - gyakran sokkal kisebb kör - az elit
státuszának a fenntartására.
A társadalmunk
– és annak a gazdasági megosztottsága - ez az ördögi és élősködő modell
ellentmond az „Egység Törvényének”, és nem jellemző a világegyetemben élő krisztusi-fajokra.
Ez a társadalmi struktúra csak egy korlátozott szeretet energiaáramlásra képes
- amely megosztó és tele van ellentmondásokkal. Továbbá pont a szeretet
áramlásának a hiánya miatt, erős kísértéshez vezet minket, hogy az egyetlen
lehetséges modellnek tekintsük. Pontosan ezért történhet meg az, hogy bár
láthatjuk a társadalmi struktúránk hátrányait, ettől függetlenül ezt a modellt a
legtöbb ember nem is kérdőjelezi meg, és ezért nehéz jobb alternatívákat látni
és elképzelni.
Ha az „Egység
Törvényeinek” szellemében tekintünk a világra, akkor képesek vagyunk felismerni
akár egy másik embernek is a fejlődését, és tisztelettel és hálával tudjuk értékelni
az eredményeit és az embereknek nyújtott szolgálatát. Nem fogunk tudni az
arrogancia vagy az egocentrikus hozzáállás állapotába kerülni ezzel a
személlyel szemben. Ugyanakkor nem fogjuk magunkat jelentéktelennek se érezni
csak azért, mert ez a személy elérte ezt vagy azt.
Éppen
ellenkezőleg: ha olyan emberekkel és lényekkel foglalkozunk, akik tovább haladtak
az evolúció útján, akkor gyorsabban tanulhatunk, és például jobban megérthetjük
és integrálhatjuk a tanítást.
Természetesen
érthető az a kérdés is, hogyan lehet olyan szeretetteljes társadalmat felépíteni,
amelynek a legtöbb tagja nem is kívánja alkalmazni az „Egység Törvényét”, és
amelynek tettei sértik a törvényt.
Kedves
Kutatótársaim!
-
Képesnek
érzitek magatokat arra, hogy szeretettel elfogadjátok az olyan embereket is,
akik nem az „Egység Törvényei” szerint kívánnak élni?
-
Vagy
eltudjátok azt képzelni, hogy nem érintenek meg benneteket azok az emberek,
akik pont azok miatt lettek betegek, vagy szenvednek, akik nem kívánnak az „Egység
Törvényei” szerint élni?
Nos, lehetséges
és kívánatos is, hogy tiszteletben tartsuk azoknak az embertársainknak az akaratát
is, akik megsértik az „Egység Törvényét”, és emlékeznünk kell arra, hogy ők is
az isteni egység részei. Ugyanakkor továbbra is meg kell védenünk a közösség
többi tagját a fent említett embertársaink káros hatásaitól.
A
törvénysértő emberekkel való terápiás munka elvégzése, és a mozgás szabadságuk
korlátozása lehetővé teszi számukra, hogy felismerjék, és egyenrangúnak érezhessék
magukat az Egység Törvényében élő embertársaikkal. Ezen az úton jó eséllyel
képesek lesznek arra, hogy szeretetteljes tisztelettel újra kapcsolatba
lépjenek az embertársaikkal.
Az ilyen
hozzáállás nem a büntetésen vagy a bosszún alapul, hanem a mások védelmét
szolgálja. A cél az lenne, hogy megakadályozzuk, hogy a törvényt megszegő
emberek tovább ártsanak-, ugyanakkor lehetővé kell tennünk, hogy a tudatuk
bővítésével dolgozhassanak önmagukon. Ez a kezelés úgy egyénileg, mint a
nagyobb kollektívákon is eredményesen alkalmazható.
Jelenleg az
egész Veca rendszerünk karanténba kerülésének a tanúi lehetünk. Az elesett
lények vezető kollektívái továbbra is a más rendszerek asszimilációjának és
kizsákmányolásának az útját járják. Ezt nevezik az „elsődleges céljuknak”. Ez
az "elsődleges cél" 250 milliárd évvel ezelőtt a Lyra csillagkép
bukásához vezetett. Ez az esemény valójában az, amit úgy értelmezhetünk, ahogyan
a Bibliában az „eredendő bűn” fogalmáról beszélnek.
(Ezekről a
történelmi eseményekről, valamint a rendszerünk különböző fajai közötti
konfliktusokról, a későbbi fejezetekben szeretnék írni.)
Ezek a
bukott kollektívák, melyek más rendszerek kihasználására és rabszolgasorba
helyezésére építették fel a kultúrájukat nagy kockázatot jelentenek a nagyobb
rendszerek számára is.
A Veca
rendszerünk egy nagyobb rendszer része. Emiatt a főtanácsok (magasabb
dimenziókból) úgy döntöttek, hogy bezárják a Veca rendszerünket. Amikor egy rendszert bezárnak, annak az erőforrásai
korlátozottá válnak. A rendszerben élő lények hosszú távon kénytelenek harcolni
a túlélésért, ami a legtöbb esetben fokozatosan gyötrelmes konfliktussá fajul.
Ennek a „zuhanásnak”
a végén a rendszer végül teljesen összeomlik. Azonban néha ezeknek a zárt
rendszereknek a lényei újra gondolják a tetteik következményeit. Kezdik
megérteni, hogy azért vannak ebben a helyzetben, mert nem követték a kölcsönös
szeretet és tisztelet krisztikus alapelveit. Ezt követően dönthetnek úgy, hogy
újra békében és harmóniában élnek, betartva a krisztusi elveket és az „Egység Törvényeit”.
Korábbi
írásaimban már volt erről szó: Semmi és senki nem állhat az isteni Forráson
kívül, és nem szűnik meg annak részese lenni.
Ami a szabad
akarat gyakorlása során megtörténhet egy lénnyel az az, hogy elveszíti
emlékezetét az Abszolúthoz fűződő kapcsolatról, és úgy tesz, mintha nem létezne
ez a kapcsolata. Amikor ez megtörténik az nagy szenvedéshez vezet, mind e lény,
mind pedig más lények számára, akikkel közvetlenül kapcsolatban áll.
Az „Egység Törvényeinek”
alkalmazása úgy a természet irányában, mint az állatok felé és a növényekhez
való viszonyunkban is kulcsszerepet játszik.
Ha az
állatokat és a növényeket is az Abszolútum megnyilvánulásának tekintjük - és ha
szeretetet érzünk irántuk -, akkor segítenünk kell nekik, biztosítva számukra a
biztonságos környezetet a létezésükhöz. Nem szabad csak emberi létünk
erőforrásaként tekinteni rájuk, és szörnyű körülmények között tenyészteni őket.
A növények
és az állatok táplálékfelvételének szükségessége az emberi biológia hosszú,
természetellenes mutációjának az eredménye. Ez az állapot nem az eredeti
energiafelvételi formánk, amint ezt már korábban említettem.
Hamarosan
folytatom
Szeretettel
és tisztelettel ZI.U.SUD.RA
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése