A
Szabadság Tanításai: Az Egység Törvénye
Első
rész
Az „Egység törvényét” a Szabadság Tanításaiban - ezen belül
a „Tan-Tri-Ahura” tanításokban, az alapvető kozmikus alapelvként értelmezik-, és
amelynek megnyilvánulásait és aspektusait részletesen szeretném bemutatni a
következő fejezetekben.
Az emberi törvények mindig egy adott egyéni vagy kollektív
akarathoz kapcsolódnak, amelyet a hatalmon lévők érvényesítenek, és a be nem
tartásuk miatt szankciókat szabnak ki.
Ugyanezen primitív-imperatív módon viselkednek általában a vallásos
rendszerek is – amelyekben mesterségesen megalkották az emberek az úgynevezett
isteni törvényeiket.
Azok pedig, akik megsértik őket, egyfajta „isteni” bosszút
élnek meg, és „bűnösként” megkapják az „igazságos” büntetésüket. Azonban az
ilyen irányú "isteni igazgatás" ezen formáját nem akceptálják és nem tanítják
a Szabadság Tanításaiban.
Az „Egység Törvénye” inkább fizikai törvénynek tekintendő
és nem egy olyan szabálynak, vagy szabály rendszereknek, amelyeket bárki is rátok
kényszerít!
Ez alapvető jelentőséggel bír és nagyon fontos, mert minden
lénynek joga van a saját fejlődéséhez és a saját akaratának gyakorlásához, továbbá
felelős a magatartásáért.
Minden lény egyszerűen átéli a tetteinek a karmikus
következményeit anélkül, hogy büntetésként, bosszúként vagy kárhoztatásként
kellene értelmezni őket.
Magyarázat:
Például, ha nem tartjuk be mondjuk a
gravitációs törvényt, és úgy döntünk, hogy leugrunk a harmadik emeletről, akkor
senki nem büntet meg minket ezért. Senki sem kényszeríthet minket, és nem
mondhatja meg, mit tegyünk vagy mit ne. Ha tudomásunk van egy természetes
fizikai törvény létezéséről, akkor csak gazdagítani tudjuk az életünket és nagyobb
harmóniát tudunk hozni az életünkbe, ha alkalmazzuk a törvényt, és mérlegeljük,
hogy megfelelni akarunk-e az „Egység Törvényének” vagy sem.
Az
„Egység Törvénye”
röviden
a következőképpen írható le:
-
Minden lény az isteni Forrásnak és annak
az örök elválaszthatatlan részének a megnyilvánulása.
-
Minden lény egyedi módon képes az isteni
Forrás kifejezésére és megnyilvánulására.
-
A szeretet az az erő, amely tartalmazza és
képessé teszi a természetes isteni krisztusi szikra megnyilvánulásának a
képességét.
A Szabadság Tanításai elmagyarázzák a szeretet különböző
típusait: „Gyengéd szeretetet”; "Kemény szeretetet"; „Önszeretet”
és „Omni”- a mindenség szeretetét”.
A Szabadság Tanításai továbbá elmagyarázzák az energiaváltozást
is, amelyek akkor következnek be, amikor két lény szereti egymást. Ez a
változás a rezgések harmonizálásának az állapotában fejeződik ki, amely
lehetővé teszi az energetikai kapcsolat létrehozását a lények között.
-
A gyógyító energia ugyanis csak akkor
áramolhat, ha a gyógyító szereti a betegét. Mert pontosan a szeretetre van
szükség akkor is, amikor egy gyógyító valakit megszeretne gyógyítani, hiszen
csak így tud a gyógyítás feltételeinek megfelelni.
A „gyengéd szeretet” ('soft love')
A „gyengéd szeretet” gyengéd, vigasztaló, bensőséges
szeretetet jelent, amelyben a szerető megnyílik és átadja magát a szeretet
érzésének és a szeretet tárgyának. Ez a szeretet nagy bizalmat és közelséget
feltételez, és szellemi és érzelmi érettséget igényel - amelyben mindenki
felelős a saját értékeiért, a tetteiért, a gondolataiért és az érzéseiért.
Az érzelmi és szellemi érettség azt is jelenti, hogy nem
manipulálod a másikat, és nem lopod el az energiáját. Ez azt jelenti, hogy nem
hibáztathatjuk a másikat, vagy nem élhetünk vissza az érzéseivel.
Ez a fajta szeretet mind önbecsülést, mind mások iránti
tiszteletet igényel.
A kemény szeretet ('tough love')
A „kemény szeretet” gyakran félreértelmezhető, és nem
érthető a társadalmunkban. Ilyen esetek leginkább akkor jönnek létre, ha egy
személy még nem érte el a megfelelő szellemi és érzelmi érettséget. Általában önzők
és agresszívak, igényes vagy kényszeres viselkedést tanúsítanak és másokat
hibáztatnak. Nem vállalnak felelősséget a saját tetteikért.
Nagyon gyakran olyan emberekről van szó, akiket bizonyos gyermekkori,
események és fel nem dolgozott problémák gyötörnek (vagy más inkarnációkból)
mély - hozott sebekkel érkeztek. Nehezen képesek bizalmat és tiszteletet mutatni.
Hozzáállásuk gyakran manipulatív és önző.
Nagyon gyakran a nehéz élettapasztalatokkal és
kiegyensúlyozatlan értékrenddel rendelkező embereknél alakul ki ilyen
viselkedés. Idegennek érzik magukat. Másoktól távol maradnak, nehogy saját
belső konfliktusaik és sebeik - amelyek titokban gyötrik őket – lelepleződjenek.
Az ilyen embereknek szükségük van a szeretetre, de a határokat
egyértelműen tisztázni kell velük, hogy megegyezések születhessenek arról, hogy
a viselkedésük tiszteletteljes, méltóságteljes - és ne manipulatív legyen. Mindenkinek
tisztában kell lenni, hogy felelősek vagyunk a tetteikért. Ha a pszichológiai nehézségekkel
küzdő személy nem akarja megváltoztatni a pusztító viselkedését, és kényszeríti
partnerét az áldozat szerepére - bármilyen formában is -, akkor a partnernek el
kell hagynia ezt a szerepet. Akkor még gondoskodhat arról, hogy a kölcsönös
kapcsolat folyamata úgy irányuljon, hogy az áldozat- és tettes modell ne tudjon
megvalósulni.
A „kemény szeretet” célja is annak a személynek a
jóléte és boldogsága, akire a szeretet irányul, azonban ezt a pszichoanalitikus
nyelven egyszerűen kifejezve úgy teszi, hogy a szerető minden helyzetben
önmagát védelmezi.
A szeretetnek ez a formája sem jelenti a mások hibáztatását
vagy megvetését, és nem büntetik egymást. A határok ugyan egészségesek és
fontosak, és a szerető partnerek felelősséget éreznek a kapcsolat egyenlő és
kölcsönös tiszteletben tartásáért, miközben figyelembe veszik a partner szabad
akaratát, azonban az „áldozat és elkövető” pszichológiai modelljének a mélyreható
megértése és gyógyítása elengedhetetlen a krisztusi szeretet és a harmonikus
kapcsolatok helyreállítása szempontjából. Az „áldozat-elkövető” pszichológiai
modellt a Szabadság Tanításaiban „V-V programnak” ('Victim-Victimizer-Programm')
is nevezik.
Ez a program nem véletlenül jött létre az emberiség kollektív
pszichéjében, hanem ez egy céltudatosan alkalmazott, pszichológiai kísérlet,
amely ellentétben áll az isteni Forrás krisztusi szándékaival.
Az emberiség történelmében ez a kísérlet 480 milliárd évvel
ezelőtt kezdődött egy párhuzamos Eckasha rendszerben. Mégpedig egy faj által,
amely úgy döntött, hogy szeretné különböző fajokon tanulmányozni a tudat
zuhanásának az okait - vagyis a felemelkedés ellentétjét, mert szerették volna
jobban érteni és kiküszöbölni ezt a problémát. Ez a kísérlet paradox módon nagy
bonyodalmakhoz és keserű konfliktusokhoz vezetett az Eckasha-e spektrumunkban.
(A további részletekről, ennek a távoli korszaknak a
történelmi eseményeiről és a problémák részleteiről és okairól - az Eckasa
rendszerünkben, a galaxisunkban és a Földön - egy valamivel később tervezett írásomban szeretnék beszámolni).
A teremtésben az isteni Forrás önmagából indult el és önmagát
fejezi ki. Ahhoz, hogy ez a folyamat megtörténhessen, bizonyos törvények
szükségesek a folyamat irányításához. Ez azt jelenti, hogy az Abszolút
létrehozza ezeket a törvényeket és elveket, mint paramétereket, amelyek alapján
a teremtésnek fejlődnie kell. Az „Egy - törvénye” - vagyis az „Egység Törvénye”
az eredeti törvény. Ennek megértése segít jobban megérteni a teremtés elveit. A
Szabadság Tanításai felfedik a teremtés természetét és jelentését. De
megmutatják azt a matematikai rendet is, amelyben a teremtés struktúrái
fejlődnek.
Az eredendő ősi szinten az isteni Forrás minden esetben
hozzáfér a teremtés minden mechanizmusához. Ő maga teremti őket – és a szabad
akaratából fakadóan dönt úgy, ha folytatni kívánja a teremtési folyamatokat. Ez
a folyamat nemcsak inspirációkat tartalmaz, hanem olyan struktúrákra is szükség
van, amelyekben ezek az inspirációk a megfelelő formákban is kifejezhetők. Az
isteni tudat a „szétválasztással” játszik, különböző formákat öltve. Ezáltal
„tanul” önmagáról azáltal, hogy „feltárja” a szempontok közötti kapcsolatokat.
Így a forma - amelyet a tudat vesz fel - nem különül el tőle. A forma nem más,
mint maga a tudat. A formák és a dolgok nem élettelenek vagy halottak - hanem
élő szerkezetek -, amelyek az isteni forrás tudatának elemeiből állnak. Ez azt
jelenti, hogy egy lény, dolog vagy részecske nem „külön létezik a Forrástól” a
teremtéstől. Minden létezőnek isteni célja van, és a Kathara tanítások segítenek
nekünk jobban megérteni mindezt.
Hamarosan folytatom
Szeretettel és tisztelettel ZIU.SUD.RA
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése